Terapia ręki...


Terapia ręki ma na celu usprawnianie tzw. małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców, jak również dostarczania wrażeń dotykowych i poznawania dzięki nim różnych kształtów, struktur materiałów oraz nabywanie umiejętności ich rozróżniania. Przede wszystkim jednak służy do osiągnięcia samodzielności w podstawowych czynnościach życia codziennego.

Terapia ręki ma na celu:
usprawnianie precyzji ruchów rąk,
wyuczenie zdolności skupienia uwagi, patrzenia,
wzmacnianie koncentracji,
poprawę koordynacji wzrokowo-ruchowej,
przekroczenie linii środkowej ciała,
dostarczania wrażeń dotykowych i poznawania dzięki nim różnych kształtów i struktur materiałów oraz ich rozróżniania.
Ćwiczenia dobierane są indywidualnie do potrzeb i sprawności każdego dziecka.

Dla kogo terapia ręki?
dzieci niechętnie podejmujących czynności manualne (malowanie, lepienie z plasteliny, układanie drobnych przedmiotów),
dzieci mających problem z nauką czynności samoobsługi codziennej (ubieranie, wiązanie sznurowadeł, zapinanie guzików itp),
pacjentów mających wyraźnie obniżone lub podwyższone napięcie mięśniowe w obrębie kończyny górnej i obręczy barkowej,
pacjentów mających problem z koordynacją obu rąk podczas czynności manipulacyjnych,
osób wykonujących czynności wymagające dużej precyzji zbyt wolno lub za szybko i niedbale,
osób nie lubiących dotykać nowych i różnorodnych faktur,
osób, które dostarczają sobie dodatkowych doznań proprioceptywnych i domagają się zdecydowanego i mocnego ucisku dłoni np. siadają na własnych dłoniach, bardzo mocno zaciskają ręce na przedmiotach, uderzają rękami w przedmioty o ostrych i wyraźnych fakturach.

Efekty terapii

Dzięki starannie dobranym ćwiczeniom i masażom zwiększamy:
sprawność ruchową całej kończyny górnej,
sprawność manipulacyjną dłoni,
umiejętność chwytu,
koordynację pomiędzy dłońmi, w efekcie daje nam to dużą niezależność w czynnościach codziennej samoobsługi.

Terapia ręki ma na celu usprawnianie tzw. małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców, jak również dostarczania wrażeń dotykowych i poznawania dzięki nim różnych kształtów, struktur materiałów oraz nabywanie umiejętności ich rozróżniania. Przede wszystkim jednak służy do osiągnięcia samodzielności w podstawowych czynnościach życia codziennego.

czytaj więcej...